Bollar bollar bollar...

 
Som ni säkert vet har jag en viss kärlek för nyttiga bollar av olika slag, gärna raw och gärna gjorda på dadlar och någon sorts nötter. De är perfekta om man vill ha något lite sött efter maten, till fikat, fredagsmyset eller när som helst egentligen. Oftast gör jag chokladbollar (som är min absoluta favorit) + en variant till där jag blandar i sådant som jag råkar vara sugen på just då (vilket blev sesamfrön den här gången). 
 
Receptet på chokladbollarna hittar ni här, och sesambollarna gör ni enkelt genom att mixa ihop 8-10 dadlar (gärna färska), 1 dl vanliga sesamfrön, 1 dl svarta sesamfrön, 2 msk jordnötssmör och lite flingsalt. Forma bollar och rulla dem i sesamfrön. Klart! Förvaras i frysen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!