Nyttiga och snabba vardagsfavoriter

Ett av de vanligaste önskemålen från er sida brukar vara tips på luncher som är både enkla, snabba och nyttiga. Därför kommer här ett inlägg med exempel på vad jag själv gillar att äta till lunch en helt vanlig dag. Hoppas att det kan ge er lite insiration! 
 
 
Zucchinipasta med köttfärssås, färska tomater och gärna lite riven parmesan på det. Zucchinipasta med lax och fetaost är också en stor favorit. 
 
 
 
Soppor av olika slag. Kryddig linssoppa, spenatsoppa och grönkålssoppa är exempel på enkla soppor som jag äter ofta. 
 
 
 
Vegetariska biffar/bollar i alla möjliga smaker, former och färger. 
 
 
 
Potatismos i all ära, men det finns så otroligt många andra näringsrika mos-varianter som kan ge den gamla klassikern en rejäl utmaning. Till vänster kyckling med blomkålsmos, och till höger renskav med sötpotatismos. Broccolimos och ärtmos är också två favoriter. 
 
 
 
Ett ord: halloumisallad!
 
 
 
Kokosmjölk tycker jag om att använda i allt möjligt. Till vänster kokoskokt ris med kyckling, och till höger någon kycklinggryta med kokosmjölk och curry. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!