Hemmagjord raw choklad

 
Till alla chokladälskare där ute: Ni måste testa den här raw-chokladen! Så god att man bara vill ha mer och mer. Dessutom är den superenkel att göra. 
 
Du behöver:
0,5 dl kokosolja
4 msk rå kakao (vanlig funkar också)
1 msk agavesirap
1 msk honung
en nypa flingsalt
Valfri topping (jag använde torkade gojibär, riven kokos och hackad mandel)
 
 
Så här gör du:
Smält kokosoljan över vattenbad. Blanda ner kakao, agavesirap, honung och flingsalt. Rör runt tills du får en slät smet. Häll upp chokladsmeten i en form med bakplåtspapper. Strö över valfri topping. Sätt in i frysen i minst ett par timmar. Ta ut, bryt lagom stora bitar och ät direkt (chokladen smälter väldigt fort). Choklad som mot förmodan blir över förvaras i frysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!