Snabbt, enkelt och gott middagstips

 
Här kommer ett tips på en superenkel maträtt som passar perfekt de där dagarna då man helst av allt skulle vilja slippa ställa sig i köket överhuvudtaget. Den tar bara några minuter att slänga ihop och sedan sköter den sig själv i ugnen. Hur bra är inte det!? Att det dessutom smakar bra är ju inte heller helt fel.  
 
Till en portion behöver du:
  • 1 fryst laxfilé
  • 1/2-1 zucchini beroende på storlek
  • 1/2 paket fetaost
  • Olivolja
  • Salt och peppar
 
Såhär gör du:
  1. Sätt ugenen på 200 grader.
  2. Lägg laxfilén i en lagom stor ugnsform.
  3. Skär zucchinin i små bitar och lägg dem i formen tillsammans med laxen.
  4. Häll på lite olivolja och blanda runt så att den hamnar både på laxen och zucchinin. 
  5. Salta och peppra.
  6. Smula över fetaosten.
  7. Sätt in i ugnen i ca 20-30 min eller tills det ser klart ut.
  8. Ta ut och ät!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!