Enkel omelett-lunch

 
Omelett är något som jag gör ganska ofta till lunch. Det är både gott, snabbt och enkelt. Jag brukar röra ihop 2 ägg, en skvätt mjölk, salt och peppar. Sedan häller jag det i en lagom stor stekpanna med lite smör eller olja och steker på medelhög värme. Jag tycker att det blir godast när man steker på ena sidan lite längre istället för att vända omeletten. Då får den en fin stekyta på ena sidan samtidigt som den är lite krämig på den andra. När omeletten är klar är det bara att fylla den med lite vad man vill (idag blev det överbliven köttfärs, spenat och gurka för min del) och vika ihop. Låter inte så svårt va? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!