Mandelpannkakor

 
Idag när jag kom hem från jobbet hade jag ingen lust att ställa mig och laga värsta middagen, så det fick bli pannkakor istället! Jag hade ett recept på mandelpannkakor som jag tänkt prova nu ett tag, och oj vad goda de blev! Helt klart en ny favorit! Pannkakorna är fria från gluten och mejeriprodukter, och passar även de som äter enligt LCHF. Här kommer receptet:
 
Ingredienser (4 portioner):
  • 4 ägg
  • 4 dl krämig kokosmjölk 
  • 1 msk fiberhusk
  • 2 msk kokosmjöl
  • 0,5 dl mandelmjöl 
  • En nypa salt
  • Lite vaniljpulver
  • Kokosolja att steka i 
 
Så här gör du:
 
Vispa ihop ägg och kokosmjölk. Vispa sedan ner övriga ingredienser. Låt smeten stå och svälla i minst 5 minuter och stek sedan pannkakorna i lite kokosolja. Toppa med exempelvis bär och rostade nötter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!