Raw snickerskakor

 
Det finns knappt något jag tycker är så roligt som att ställa mig i köket och experimentera ihop något som blir sådär underbart gott. Den här gången blev det raw snickerskakor. Mmmm... Här kommer receptet!
 
Chokladbotten:
8 färska dadlar (eller blötlagda)
1 dl mandlar
0,5 dl havregryn
1 msk kakao 
En nypa salt
 
Jordnötsfyllning:
En liten eller en halv stor banan
0,5 dl jordnötssmör
0,5 dl jordnötter
0,5 dl kokosflingor
1 tsk kokosolja
1 krm vaniljpulver
Lite flingsalt
 
Chokladtopping:
0,5 dl kakao 
0,25 dl kokosolja (smält)
0,25 dl vatten
1,5 msk agavesirap
Ev. kokosflingor till att strö ovanpå
 
Gör så här: Mixa ihop ingredienserna till bottenlagret. Mixa inte för länge bara, det ska vara lite crunch kvar! Tryck ut på ett bakplåtspapper eller liknande. Mixa sedan ihop ingredienserna till jordnötsfyllningen. Släng i jordnötterna i slutet så det blir lite bitar kvar! Smeta ut över bottenlagret. Blanda ihop ingredienserna till chokladtoppingen och rör runt tills det blir en slät smet. Smeta ut över jordnötsfyllningen. Strö över lite kokosflingor och ställ in i frysen i minst ett par timmar. Skär i rutor. Äts helst kalla och om det skulle råka bli några över förvaras dessa i frysen!

Kommentarer
Postat av: Linalinlil

Ser sjukt gott ut 😍😍!!

2015-06-22 @ 22:15:13
Postat av: Nina - Vardag utan socker

Wow! Ser helt fantastiskt ut! :D

2015-06-23 @ 21:22:46
URL: http://vardagutansocker.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Heeeej ville prova detta och undrar om man kan använda torkade fikon???? Med vänlig hälsning, Elisabeth

Svar: Det ska nog gå bra! Prova! :)
Josefin Eklund

2015-08-06 @ 18:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!