Gott och nyttigt bananbröd

 
Det här bananbrödet är perfekt till mellanmålet eller fikat tillsammans med en klick jordnötssmör eller någon god ost.  
 
Ingredienser:
2 mogna bananer
0,75 dl mandelmjöl
0,75 dl kokosmjöl
0,5 dl proteinpulver (naturellt eller t.ex vanilj) eller havremjöl
65 g kvarg
1 ägg
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
Ev. lite extra sötning
Valnötter, mandlar eller hasselnötter
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Mixa ihop allt utom nötterna till en smet. Smörj en ugnssäker form med kokosolja och strö på mandelmjöl. Häll i smeten och strö på hackade nötter. Grädda i mitten av ugnen ca 45 min. Ta ut och låt svalna på galler. Klart!
 

Kommentarer
Postat av: Nina - Vardag utan socker

Åh vad gott det såg ut. Det ska jag göra någon dag eftersom jag har en hel klase bananer som börjar bli lite väl övermogna nu... :)

Svar: Det låter som en bra idé! Det är jättegott! :)
Josefin Eklund

2015-06-22 @ 19:41:38
URL: http://vardagutansocker.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej! Jsg har gjort många bananbröd i mina dagar och detta var nog det som blivit bäst hittills. Väldigt gott med nötterna o det blev riktigt bra konsistens! Tack för receptet!

Svar: Hej! Vad kul att höra! :)
Josefin Eklund

2015-06-23 @ 13:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!