Dagens frukost

 
Dagens frukost blev havregrynsgröt kokt med ett ägg och toppad med kanel, blåbär, gojibär, cashewnötter och mjölk. Plus ett ägg vid sidan om. Det smakade inte helt fel!
 
Tips: Havregrynsgröt berikad med ägg eller äggvita är fantastiskt som frukost, mellanmål eller efter träning. Äggulan är den del av ägget som innehåller flest näringsämnen, medan äggvitan bidrar med extra protein. Koka bara gröten som vanligt och knäck i ägget strax innan den är klar. Rör runt ordentligt så det inte bildas några äggklumpar! När gröten är klar blir den lite krämigare och fluffigare än vanlig havregrynsgröt. Väldigt gott tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!