Äppelgröt

 
Jag älskar verkligen gröt och äter det mer än gärna till frukost varje morgon. Det går ju att variera på så många sätt! Idag blev det havregrynsgröt med rivet äpple och kanel. 
 
Så här gör du gröten: Koka 1 dl havregryn, 2 dl vatten och lite salt i en kastrull tills konsistensen blivit mer "grötig". Rör då i 1 ägg (blanda snabbt annars bildas det äggklumpar) och koka lite till. Häll upp gröten i en skål. Lägg på lite nötter (t.ex hasselnötter, mandlar, cashewnötter, valnötter) och 1 rivet äpple. Stö över kanel. Blanda runt lite och häll sedan på mjölk. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!