Wraps till lunch

 
Idag gjorde jag wraps fyllda med kallrökt lax, kokta ägg, sallad, gurka och philadelphiaost till lunch. Supergott! 
 
Wrap-receptet, som är fritt från både gluten och mejeriprodukter, kommer från boken Friendy food och jag testade det faktiskt för första gången idag. Enkelt och hur gott om helst! Dessa kommer jag utan tvekan göra fler gånger!
 
Recept till 2 wraps:
 
Ingredienser:
1,5 msk bovetemjöl
1,5 tsk fiberhusk
1 krm örtsalt
1 ägg
1,25 dl vatten
 
Såhär gör du:
Sätt ugnen på 225 grader. Blanda bovetemjöl, fiberhusk och örtsalt. Vispa ner vatten och ägg till en fin, jämn smet. Låt stå och dra i ca 7 minuter. Smeten ska vara krämig. Lägg ett bakplåtspapper på en plåt. Bred ut 2 wraps om ca 25x15 cm med hjälp av en slickepott. Fördela smeten så jämnt som möjligt och undvik hål där påten syns igenom. Sätt in i mitten av ugnen 5-6 minuter. Låt svalna innan du lossar dem från pappret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!