Vegetarisk sommarlunch

 
Dagens lunch blev vegetariska bollar och en enkel sallad med jordgubbar i. Om ni inte har provat jordgubbar i sallad än så borde ni verkligen göra det. Det är hur gott som helst! 
När jag gjorde bollarna blandade jag bara ihop lite allt möjligt och det visade sig bli riktigt lyckat!
 
Det här använde jag: 
En förpackning med kikärter (115 g)
1 ägg
0,5 dl cashewnötter
0,5 msk fiberhusk 
Salt 
Örtsalt 
Peppar 
Lite vitlök 
Smakrik ost 
Persilja 
Sesamfrön att rulla i
 
Så här gjorde jag:
Först mixade jag ihop kikärter, ägg, fiberhusk och kryddor. Sedan mixade jag även i cashewnötterna. Anledningen till att jag väntade med dem var för att jag ville att det skulle bli lite bitar kvar. Därefter rev jag ner lite smakrik ost, slängde i lite hackad persilja och rörde runt. Till sist formade jag bollar som jag jag rullade i sesamfrön och stekte i lite olja. Klart! 

Kommentarer
Postat av: Julia

Mums, vad gott det såg ut! :)

2015-07-02 @ 14:21:40
URL: http://juliafridh.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!