Rawbollar med nötter och superbär

 
För några dagar sedan tipsade jag ju er om mina supergoda chokladbollar. Här kommer ett annat recpet på raw food-bollar, men den här gången med torkade superbär i! 
 
Ingredienser:
8 färska dadlar (eller torkade blötlagda)
1 dl mandlar
0,5 dl cashewnötter
0,5 dl hasselnötter
1 msk jordnötssmör
1 msk sesamfrön
1 msk riven kokos
2 msk havregryn
En nypa salt
Lite vaniljpulver
Torkade superbär (jag använde en ekologisk superbärmix med bl.a. mullbär, tranbär, granatäpple, körsbär, gojibär och blåbär) 
 
Gör såhär:
Mixa ihop allt utom kokos, sesamfrön, havregyn och torkade bär. Dessa ingredienser blandas i till sist för att de inte ska mixas sönder för mycket. Rulla lagom stora bollar. Ät upp direkt eller förvara i kylen eller frysen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!