Vegetariska bönbiffar

 
Att komma på vad man ska äta till lunch är inte alltid det lättaste. Ofta vill jag ha något snabbt och enkelt, helst av sådant som redan finns hemma. Då passar vegetariska biffar perfekt! Det är bara att slänga ihop lite allt möjligt och vips så har man man en god lunch!
 
Biffarna som jag gjorde idag är kanske inte det vackraste jag har skapat direkt, men goda var de i alla fall! Jag började med att mixa ihop ett paket bönmix med ett ägg och lite fiberhusk. Sedan rörde jag i ett gäng hackade cahewnötter, ett halvt paket smulad fetaost och lite purjolök. Därefter smaksatte jag med salt, peppar, örtsalt, spiskummin och lite vitlök. Till sist formade jag biffar som jag stekte i lite olja tills de fått fin färg på båda sidorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!