Toast på kesoplättar

Igår när jag bläddrade igenom mina gamla instagram-bilder blev jag påmind om en gammal favorit som av någon konstig anledning glömts bort: kesoplättar! "De här bara MÅSTE jag göra idag", tänkte jag. Kesoplättar är så himla gott och går att variera i all oändlighet. Antingen gör man en sötare variant som äts med exempelvis färska bär, eller så kan man som jag göra en "toast" med smält ost, kalkon, tomat och spenat. Mums! Det här plättarna är glutenfria och även perfekta för er som äter enligt LCHF. 

1 portion (2-4 plättar):
1 ägg
100 g keso (1/2 liten burk)
0,75 msk fiberhusk
En nypa salt

Gör såhär:
Mixa allt med en stavmixer och klicka ut smeten i en stekpanna med lite olja/smör. Stek på medelhög värme tills plättarna fått fin färg på ena sidan och är stabila nog att vändas. Stek andra sidan. Klart! 


Kommentarer
Postat av: Frida

Om man inte har fiberhusk hemma, kan man byta ut det mot något annat? :-)

2015-08-14 @ 11:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!