Glutenfria scones

 
Att hitta på bra recept på nyttiga glutenfria scones är inte alltid det lättaste, men den här gången lyckades jag faktiskt riktigt bra! Här kommer receptet:
 
Scones (ca 5-6 st små)
 
2 dl havregryn
1 dl rismjöl
0,5 dl krossade linfrön
0,5 dl solrosfrön
1 msk fiberhusk
0,5 tsk salt
1 tsk bakpulver
2 msk kokosolja
2/3 liten kesoburk
1 ägg
1 finriven morot
1 tsk honung
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienser till en kletig deg. Forma sedan lagom stora scones på en plåt med bakplåtspapper. Sätt in i ugnen ca 15-20 min. Ta ut och låt svalna. Ät tillsammans med ditt favoritpålägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Hej! Mitt namn är Josefin och det är jag som driver den här bloggen. Här delar jag med mig av mitt intresse för mat och hälsa i form av recept, tips och inspiration. Min filosofi är att mat ska vara nyttig, enkel att göra och en ren njutning att äta. Glöm krångel och matångest. Mat ska ge glädje och energi!